35

Szukasz profesjonalnie przygotowanego kursu na trenera personalnego? Jesteś więc w odpowiednim miejscu! Kursa na trenera personalnego w RehafitAcedemy to IV intensywne weekendy dające łącznie VIII dni nauki. Rdzeniem naszego kursu są działa z zakresu TRENINGU MEDYCZNEGO poświęcamy mu najwięcej czasu. Oczywiście to nie wszystko! Nasz kurs jest kursem kompleksowym, w pełni przygotowującym przyszegło trenera personalnego do pracy w zawodzie, zarówno w formie zatrudnienia jak i w formie samozatrdunienia.  Nasz kurs zaczynamy od zajęć z anatomii, biomechaniki oraz fizjologii wysiłku. Kolejne III dni spędzamy na nauce zagadanień z zakresu TRENINGU MEDYCZNEGO. W trakcie tego modułu nauczysz się jak pracować z klientami posiadającymi wady postawy czy dusfunkcje stawów obwodowych. Kolejny weekend poświęcamy na naukę ćwiczeń siłowych oraz funkcjonalnych. Oczywiście nie będzie to "sucha" nauka ćwiczeń". W trakcie tych modułów nauczysz się jak w prawidłowy sposób programować ten rodzaj ćwiczeń a także jak połaczyć je z działaniami z zakresu TRENINGU MEDYCZNEGO. Po tych modułach wracamy do TRENINGU MEDYCZNEGO a dokładniej programowania tego rodzaju działań oraz pracy z prawdziwymi klientami! Tak! W trakcie naszego kursu chcemy abyś popracował/popracowała w prawdziwymi klientami. Na czym dokładnie będzie to polegać? W parach lub dwóch małych grupach przeprowadzisz wywiad z klientem, przeanalizujesz jego postawę ciała, sprawdzisz zakresy ruchomości, dobierzesz odpowiednie ćwiczenia z zakresu treningu medycznego, funkcjonalnego oraz siłowego. Jednym słowem wcielisz się w rolę trenera personalnego a cała siłownia będzie do Twojej dyspozycji! Zapoznaj się z przykładowym dniem naszego kursu!

W trakcie pierwszego dnia treningu medycznego koncentrujemy się na górnej części ciała "Trening medyczny: UPPER BODY". Zajęcia mają charakter teoretyczno-praktyczny z naciskiem na praktykę. Zanim jednak przejdziemy do działań stricte "ćwiczeniowych" każda z dysfunkcji zostanie dokładnie omówiona oraz scharakteryzowana. Dzień pierwszy treningu medycznego to omówienie m.in.: dysfunkcji takich jak: objaw skrzyżowania, górnego, problemy bólowe obręczy ramiennej, dysfunkcje odcinka piersiowego oraz szyjnego kręgosłupa, zespoły bólowe kończyn górnych oraz wiele innych interesujących tematów. 

Jak prezentuje się dokładny harmonogram tego zjazdu? 

  • 8:00 - 9:45 - Nauka analizowania postawy ciała w poszczególnych płaszczyznach. Omówienie objawu skrzyżowania górnego oraz zmian wynikających z tej dysfunkcji w tym m.in.: zespołu Tietziego, problemów ze swobodnym cyklem oddychania itp. Omówienie pozostałych zespołów postrualnych w tym "shift" miednicy oraz zmian skoliotycznych + PRAKTYKA.
  • 9:45 - 10:00 - Przerwa kawowa. 
  • 10:00 - 11:00 - Omówienie poszczególnych taśm anatomicznych w tym taśmy powierzchownej przedniej, taśmy powierzchownej tylnej oraz taśmy głębokiej przedniej w nawiązaniu do objawu skrzyżowania górnego. Wykorzystanie poszczególnych ćwiczeń w celu usprawnienia pracy danej taśmy anatomicznej + PRAKTYKA.
  • 11:00 - 11:30 - Przerwa obiadowa. 
  • 11:30 - 12:30 - Omówienie dysfunkcji w obszarze obręczy ramiennej w tym m.in.: zespół cieśni podbarkowej, problemy stożka rotatorów, zaburzenia rytmu łopatkowo-żebrowego itp. + PRAKTYKA.
  • 12:30 - 14:00 - Omówienie zespołu górnego otworu klatki piersiowej, omówienie dysfunkcji nerwów splotu ramiennego oraz problemów w obszarze kończyny górnej takich jak łokieć golfisty, łokieć tenisisty, zespół cieśni nadgarstka, omówienie taśm anatomicznych kończyny górnej itp. + PRAKTYKA.
  • 14:00 - 14:15 - Przerwa kawowa.
  • 14:15 - 15:00 - Omówienie problemów w obszarze żeber oraz przepony a także przedstawienie możliwości pracy treningowej z tymi strukturami + PRAKTYKA. 

Zapoznaj się dokładnym harmonogramem tutaj: HARMONOGRAM KURSU.

A jak będzie wyglądał moduł dotyczący treningu funkcjonalnego oraz siłowego?

W trakcie trzeciego zjazdu koncentrujemy się na ćwiczeniach oporowych oraz ćwiczeniach funkcjonalnych. Są to dwa dni, intensywnej nauki od godziny 8:00 do godziny 14:00. W trakcie tych dwóch modułów nauczysz się ćwiczeń wielostawowych przypisywanych poszczególnym dysfunkcjom. Zrozumiesz celowość stosowania przysiadów w objawie skrzyżowania dolnego a także sens angażowania w głównej mierze mięśni pleców w przypadku objawu skrzyżowania górnego. Moduł dotyczący treningu funkcjonalngo to przede wszystkim uzyskanie odpowiedzi na pytanie czym jest sam trening funkcjonalny oraz nauka wielu skutecznych ćwiczeń przy użyciu kettlebell, taśm TRX, bosu oraz innych akcesoriów treningowych. 

  • 8:00 - 9:00 - Programowanie treningu personalnego w tym: analiza informacji o kliencie, ocena aktywności mięśni: mięśnie pośladkowe przywodziciele, mięśnie brzucha, mięśnie szyi: najważniejsza grupa mięśniowa i jak ją trenować, metodyka budowania programu treningowego: ilość serii, powtórzeń, tempo, metody progresji, przerwy między seriami, omówienie wybranych metod treningowych: FBW, Split, German Volume Training, German Body Composition, HST. 
  • 9:00 - 10:00 - Ćwiczenia mięśni obręczy górnej.
  • 10:00 - 10:15 - Przerwa kawowa. 
  • 10:15 - 11:15 - Ćwiczenia mięśni obręczy kończyny górnej.
  • 11:15 - 12:15 - Ćwiczenia mięśni obręczy kończyny dolnej.

Trening funkcjonalny.

  • 8:00-9:00 - Teoria treningu funkcjonalnego i jego wypływ na różne dyscypliny sportu. Poznanie wielowymiarowości ruchu.
  • 9:00-9:45 - Dla kogo jest przeznaczony, jakie ma przeciwskazania i co możemy dzięki niemu zyskać? Omówienie różnych strategii treningowych.
  • 9:45-10:00 - Przerwa kawowa.
  • 10:00-11:30 - Teoria + praktyka: Sprzęt w treningu funkcjonalnym: hantle, sztangi, TRX, kettlebell, gumy, drążek, piłki lekarskie i gimnastyczne, bosu  i wiele więcej.
  • 12:00-12:30 - Przerwa obiadowa.
  • 12:30-13:15 - Teoria + praktyka: Regresje i progresje ćwiczeń funkcjonalnych. Korygowanie niewydajnych wzorców ruchowych i wzmacnianie tych których jakość jest optymalna.
  • 13:15-14:00 - Znaczenie ruchu w kontekście życia codziennego i funkcjonowanie jednostki. Jak zorganizować trening funkcjonalny na siłowni, hali czy plenerze?
  • 12:15-12:45 - Przerwa obiadowa.
  • 12:45-14:00 - Ćwiczenia mięśni grzbietu i brzucha.

Jak będzie wyglądał Twój certyfikat? 

Na kurs trenera personalnego w Gdańsku zapiszesz się: TUTAJ.